reklama

Obyčajné plastové slamky

Možno by ste odo mňa čakali článok na tému bezpečnosti ( polície, armády ), ale tento článok bude o obyčajných plastových slamkách :-)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

 V pohodlí domova, pri káve, som si prečítal článok uverejnený v denníku Sme s titulkom. " Miliardy slamiek ohrozujú planétu. Boj proti nim prehrávame ". Po prečítaní som si trochu pohundral na výrobcov plastových slamiek a na nás všetkých, ktorí používame tieto plastové slamky a nepremýšľame nad dôsledkami pre našu prekrásnu, modrú planétu. Týmto by celý príbeh asi skončil, ale stala sa taká drobná vecička. Po práci sme prišli s priateľmi do nášho obľúbeného podniku a objednali si kávu a džús.

A doniesli nám ešte niečo - slamky. Vravím, aha plastové slamky. Dnes som o nich v Smečku čítal ako zamorujú našu planétu. Vzápätí sa rozpútala zaujímavá diskusia čo sa s týmto reálnym problémom dá urobiť. Dohodli sme sa, že začneme u seba, v malom. Lebo vo veľkom sa svet hneď zmeniť nedá... . Dal som príspevok na facebookovú stránku, kde sme stručne vysvetlili "slamkový" problém. Zároveň sme sa rozhodli motivovať ľudí, aby po prečítaní príspevku napísali na fb stránku aj svoj návrh, ako je možné postupne celú situáciu zlepšovať a ponúkli aj svoje alternatívne riešenie. A tu by mohol celý príbeh skončiť, poviete si. Ale kdeže, teraz to len začína... .

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trochu neskromne som to ponúkol miestnym internetovým portálom, aby tému prevzali a tak vytvorili v našom meste podnet na zaujímavú diskusiu. Vzhľadom na to, že to bola eko - téma som bol presvedčený, že radi pomôžu a chytia sa tejto témy. To som sa však sklamal. Stretol som sa s chladným odmietnutím, ignorovaním a komentármi typu- toto naozaj ľudí nezaujíma... Nakoniec téma zostala na mojej maličkej stránke a s podporou niekoľkých mladých ľudí sa začala šíriť ďalej.

Najprv to bolo len veľmi pomaly, ale postupne sa začali objavovať nové a nové príspevky od ľudí, dokonca aj od jednej eko - firmy z okolia. Nakoniec tému prevzal aj jeden z interntových portálov nášho mesta a v súčasnej dobe ju videlo cez 5.000 ľudí. Koncom mesiaca vyhodnotíme sútaž a spoločne napíšeme najväčšiemu výrobcovi plastových slamiek. Zistil som, že nie všetkým v mojom okolí je táto téma ľahostajná a sú ľudia, ktorým na našej spoločnej planéte naozaj záleží. Tak a teraz už budem môcť písať o bezpečnostných témach... 

Branislav Diďák

Branislav Diďák

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Narodil som sa v Nitre, pracujem v Bratislave, venujem sa bezpečnostnej problematike, rád čítam a stretávam sa so zaujímavými ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu